Kwaliteit en veiligheid
Kwaliteit steeds verbeteren, verankeren en verantwoorden. Dat is de aanpak van Meander. Kwaliteit van zorg gaat over veel zaken: van zorgvuldige hygiëne tot duidelijke informatie, van vlotte behandeltrajecten tot veilig omgaan met medicijnen, en van goede pijnbestrijding tot gewoon lekker eten.
Kwaliteit in de praktijk
Werken aan kwaliteit is werken aan de volgende thema's.
- Patiëntveiligheid, onder andere via ons systeem van ‘Veilig Incident Melden’
- Interne audits
- Het meten en bespreken van onze kwaliteitsresultaten op allerlei terreinen.
De kwaliteit van onze zorg blijkt onder andere uit:
- Mening en ervaringen van patiënten die systematisch onderzoeken,
- De vergelijking van onze Kwaliteitscijfers met die van andere ziekenhuizen via de Ziekenhuischeck, Revalidatiecheck, Zorgkaart Nederland en in de ranglijsten van AD en Elsevier Magazine.
- De controle op kwaliteit die Qualicor elke vier jaar in ons ziekenhuis uitvoert.
- Ons beleid voor patiëntveiligheid.
In het Jaarbeeld van Meander Medisch Centrum zijn de ontwikkelingen en resultaten van onze kwaliteitszorg uitvoerig beschreven.
Lees meer over kwaliteit en veiligheid in Meander Medisch Centrum
Component Action Menu- ${title}