Afspraak in Meander? Scan uw QR-code
Heeft u een afspraak in Meander Medisch Centrum bij Radiologie of een van onze poliklinieken in Amersfoort, Baarn of Nijkerk? Dan krijgt u binnen drie dagen voor uw afspraak een mail en sms van ons met informatie over uw afspraak en de manier waarop u zich aanmeldt. Hieronder leest u meer over uw persoonlijke aanmeldpagina en het gebruik van uw QR-code.
Afspraak in Meander? Scan uw QR-code
Heeft u een afspraak in Meander Medisch Centrum? Dan meldt u zich aan door uw QR-code te scannen bij het Aanmeldpunt op de afdeling of in Baarn in de centrale hal (begane grond) als u daar een afspraak heeft. Dit gaat simpel en snel.
Heeft u voor de eerste keer een afspraak in het ziekenhuis?
U meldt zich bij de centrale informatiebalie in de hal. Onze medewerkers schrijven u in als patiënt van Meander. Dit kan niet online omdat wij uw identiteit en verzekering moeten controleren.
Aanmelden: heeft u eerder een afspraak gehad in ons ziekenhuis?
U ontvangt drie dagen voor uw afspraak een mail en SMS van Meander met daarin een link. Het is belangrijk dat u op deze link klikt. U komt dan op uw persoonlijke aanmeldpagina. Hier controleert u uw gegevens.
Heeft u een afspraak in Amersfoort, Baarn of Nijkerk? Dan staat hier ook een QR-code. Met de QR-code meldt u zich aan bij het Aanmeldpunt in Meander. Let op: u ziet geen QR-code als u uw gegevens eerst in bij een Zelfservicepunt in Meander moet controleren of aanvullen.
U ontvangt geen mail en SMS als wij uw mailadres of mobiele telefoonnummer niet hebben. Ga dan bij binnenkomst in Meander naar een Zelfservicepunt. Volg de aanwijzingen op het scherm.
Er staat geen QR-code op mijn aanmeldpagina. Hoe en wanneer moet ik mijn gegevens controleren en aanvullen bij een Zelfservicepunt?
Er staat geen QR-code op uw aanmeldpagina als:
- uw vorige afspraak 180 dagen of langer geleden is
- uw gegevens langer dan 180 dagen niet gecontroleerd zijn op het Zelfservicepunt (ook al had u in de tussentijd wel een afspraak in Meander)
- uw BSN niet door ons gecontroleerd is
- uw adres of verzekering veranderd is
- er gegevens (huisarts, apotheek, tandarts) ontbreken
Wat moet ik doen bij een telefonische afspraak of videoconsult?
Als u een telefonische afspraak of videoconsult heeft met een zorgverlener in Meander heeft u geen QR-code nodig. U hoeft dus niet naar uw persoonlijke aanmeldpagina te gaan. U kunt altijd uw persoonlijke gegevens op MijnMeander controleren, maar u hoeft niet langs het Zelfservicepunt in het Meander. Wel krijgt u drie dagen voor uw telefonische afspraak een herinnering per e-mail en SMS.
Op de foto: Aanmeldpunt in Meander.
Hoe meldt u zich aan in Meander?
Aanmelden gaat in vier stappen bij een Aanmeldpunt. Simpel en snel.
Stap 1 — Thuis
U ontvangt drie dagen voor uw afspraak een bericht via e-mail en SMS. Klik op de link in het bericht.
Stap 2 — Thuis
U bent nu op uw persoonlijke aanmeldpagina. Op deze pagina staan de gegevens van uw afspraak. Controleer deze gegevens en wijzig ze als dat nodig is. Dat kan online in MijnMeander voor uw contactgegevens, huisarts, tandarts of apotheek. Uw adres of zorgverzekering kunt u alleen wijzigen bij de centrale informatiebalie in de Laan in Amersfoort of bij de centrale receptie in Baarn. Ook als uw adres of verzekering veranderd zijn of als uw BSN niet is gecontroleerd, verwijzen we u naar het Zelfservicepunt in de centrale hal in Amersfoort of Baarn.
Stap 3 — In Meander
Heeft u een afspraak in Amersfoort, Baarn of Nijkerk? Dan staat op uw persoonlijke aanmeldpagina ook een QR-code. Op de dag van uw afspraak meldt u zich aan door uw QR-code te scannen bij het Aanmeldpunt op de afdeling (of in Baarn bij het aanmeldpunt links of rechts in de centrale hal) in Meander. Dit doet u door de QR-code voor de scanner van het Aanmeldpunt te houden. U kunt de QR-code:
- scannen vanaf het scherm uw mobiele telefoon
- thuis uitprinten en meenemen om in Meander te scannen
- thuis een screenshot maken en dit meenemen om in Meander te scannen
- bij het Zelfservicepunt in Meander een ticket met QR-code printen en deze scannen bij het Aanmeldpunt
Stap 4 — In Meander
Na het scannen van de QR-code bent u aangemeld. Volg de aanwijzingen op die op het scherm van het Aanmeldpunt staan. De medewerkers weten dat u er bent en u hoeft zich in de meeste gevallen niet meer aan te melden bij de balie.
Op de foto: Zelfservicepunt in Meander.
Hoe controleert u uw gegevens bij een Zelfservicepunt in Meander?
Controleren gaat bij een Zelfservicepunt in de centrale hal in Amersfoort of Baarn, in 3 stappen:
Stap 1 – Identiteitsbewijs scannen
U legt uw identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) links bovenin de scanner en wacht tot het apparaat uw gegevens gelezen heeft. De scanner is het zwarte 'doosje' rechts naast het scherm. Dit duurt lang: een halve minuut tot een minuut. Verwijder uw identiteitskaart niet tijdens het scannen, anders moet u helaas opnieuw beginnen. Op het scherm staat afgebeeld hoe en met welke kant u het identiteitsbewijs in de scanner moet leggen.
Stap 2 – Gegevens controleren en aanvullen
Volg de aanwijzingen op het scherm en vul waar nodig de nieuwe naam uw huisarts, tandartspraktijk of apotheek in. Het systeem zoekt op plaatsnaam. Als uw identiteitsbewijs verlopen is of als u een ander identiteitsbewijs gebruikt (paspoort in plaats van rijbewijs bijvoorbeeld) dan bij uw vorige afspraak, moet u naar de centrale informatiebalie om uw (nieuwe) identiteitsbewijs te laten controleren.
Stap 3 – Akkoord en QR-code uitprinten
Nadat u alle aanwijzingen op het scherm hebt doorlopen, geeft u akkoord. Het apparaat print een ticket met een QR-code voor u uit. Deze QR-code scant u bij het Aanmeldpunt op de afdeling (of in Baarn in de centrale hal) in Meander en is geldig voor al uw poliklinische of radiologische afspraken op dezelfde dag.
Komt u er niet uit bij het Zelfservicepunt? Vraag hulp aan een vrijwilliger van Meander of ga naar de centrale informatiebalie in de hal.
Veelgestelde vragen digitaal aanmelden
Als u geen mobiele telefoon heeft, dan kunt u de QR-code thuis printen en meenemen. Kunt u thuis niet printen? Dan meldt u zich bij het Zelfservicepunt in de hal. U kunt bij het Zelfservicepunt een afspraakkaartje printen met een QR-code. U gaat naar de afdeling waar u de afspraak heeft en gebruikt de QR-code op het afspraakkaartje om u aan te melden bij het Aanmeldpunt op de afdeling.
U ontvangt geen mail en SMS als uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend is. U gaat dan naar Meander voor uw afspraak en gaat bij binnenkomst naar een Zelfservicepunt in de hal. Volg de stappen op het scherm van het Zelfservicepunt.
Als u in Meander bent dan gaat u naar de afdeling waar u de afspraak heeft. U scant de QR-code door deze voor de scanner bij het Aanmeldpunt op de afdeling te houden.
U scant de QR code op een van de volgende manieren:
- Vanaf een mobiele telefoon: houd uw mobiele telefoon met de QRcode voor de scanner van het Aanmeldpunt op de afdeling waar u de afspraak heeft. In Baarn staan de Aanmeldpunten in de centrale hal (begane grond). De QR-code staat op uw persoonlijke aanmeldpagina. Ga naar uw aanmeldpagina door op de link te klikken in de mail of SMS die u van Meander heeft ontvangen.
- Vanaf papier: print thuis uw persoonlijke aanmeldpagina uit met de QR code. Neem deze print mee naar Meander. Houd de print met de QR-code voor de scanner van het Aanmeldpunt op de afdeling waar u de afspraak heeft. In Baarn staan de Aanmeldpunten in de centrale hal (begane grond). U komt bij uw aanmeldpagina door op de link te klikken in de mail of SMS die u van Meander heeft ontvangen.
- Vanaf een afspraakkaartje: ga in Meander naar een Zelfservicepunt en identificeer u met uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart. Volg de stappen op het scherm. Zijn uw gegevens juist?, Dan wordt er een afspraakkaartje met QR-code geprint. Houd deze QR code voor de scanner van het Aanmeldpunt op de afdeling waar u de afspraak heeft. In Baarn scant u de QR-code bij de Aanmeldpunten die zich in de centrale hal op de begane grond bevinden.
U vindt uw QR-code op uw persoonlijke aanmeldpagina. U gaat naar uw persoonlijke aanmeldpagina door op de link te klikken in de SMS en mail die u 3 dagen voor uw afspraak heeft ontvangen. Heeft u geen mail en SMS ontvangen? Dan is uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend. Ga dan bij binnenkomst in Meander naar een Zelfservicepunt.
In sommige gevallen krijgt u geen QR-code:
- U krijgt geen QR-code als u een afspraak heeft in Leusden, Bunschoten, Harderwijk of Barneveld. U meldt zich dan bij de balie;
- U krijgt geen QR-code als u een telefonische afspraak of een videoconsult heeft.
- U krijgt geen QR-code als uw gegevens onjuist of onvolledig zijn. Pas aan of vul uw gegevens aan in het patiëntenportaal MijnMeander of bij een Zelfservicepunt in Meander;
In Meander staat een Zelfservicepunt op de volgende plaatsen:
- Amersfoort, Maatweg 3: bij de hoofdingang in De Laan naast de centrale informatiebalie.
- Amersfoort, Maatweg 3: bij de ingang van Fysiotherapie en Revalidatiegeneeskunde, in de hal Foyer 10.
- Baarn: in de centrale hal naast de Receptie.
Het Zelfservicepunt van Meander ziet er zo uit:
Zelfservicepunt in De Laan (Amersfoort) 1
Het adres op uw aanmeldpagina verwijst u naar de juiste verdieping en locatie in het gebouw. U kunt eventueel de route-app uit MijnMeander hiervoor gebruiken.
Het Aanmeldpunt staat altijd in de buurt van de balie of aan het begin van de gang, dus niet in de wachtkamers. En het Aanmeldpunt is zichtbaar vanuit lift en trap.- Het is belangrijk dat wij de zorg bieden aan de juiste persoon
- Het is belangrijk dat wij informatie, zoals verslag, toesturen aan de juiste zorgverlener (huisarts, tandarts, apotheek).