Cliëntenraad
De Cliëntenraad van Meander Medisch Centrum behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van het ziekenhuis. Onder cliënten wordt verstaan (potentiële) patiënten, hun familie en bezoekers. De zorg die in het ziekenhuis wordt gegeven, dient zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van de cliënt. De Cliëntenraad denkt actief mee over onderwerpen die voor de cliënt van belang zijn.
Gesprekspartner
De Cliëntenraad van Meander bestaat uit negen leden die elke tweede donderdagmiddag van de maand vergaderen. Wij zijn gesprekspartner van de Raad van Bestuur van Meander en het Medisch Specialistisch Bedrijf (MSB). Daarbij hebben we tot taak om de Raad van Bestuur en het MSB van het Meander van advies te voorzien die het belang van de cliënten direct raakt.
Voorbeelden van adviesonderwerpen zijn:
- patiënt tevredenheid
- kwaliteit
- communicatie
- financiële zaken
- huisvesting.
De gebruikelijke werkzaamheden volgen uit de Wet medezeggenschap cliënten in de zorg.
Meld u aan voor het klantenpanel van Meander
De Cliëntenraad vindt het belangrijk dat meer inwoners van het verzorgingsgebied van Meander Medisch Centrum meedenken over nieuwe ontwikkelingen. Daarom vragen wij u om u aan te melden voor het klantenpanel van Meander. Via dit klantenpanel vraagt Meander af en toe naar uw mening over een bepaald onderwerp. Door uw ervaringen, wensen en behoeften met ons te delen, kunnen wij onze zorg verder vernieuwen en verbeteren.