Veelgestelde vragen over controleren, wijzigen of bekijken van Mijn Gegevens

Terug

U kunt uw verzekeringsgegevens alleen opgeven als u zich registreert bij de eerste keer inloggen. Als u later uw gegevens wilt aanpassen, dan vragen wij u naar de centrale informatiebalie te gaan. Wij kunnen dan controleren of uw verzekeringsgegevens nog kloppen. Zo weten we zeker dat wij uw zorgkosten declareren bij de juiste zorgverzekeraar.

U kunt uw e-mailadres in MijnMeander wijzigen onder Mijn gegevens. U krijgt dan een bevestigingsmail toegestuurd. In deze mail vindt u een link waarmee u het e-mailadres kunt bevestigen. Dit e-mailadres zal dan ook het e-mailadres worden waarop u informatie ontvangt over MijnMeander.

U kunt niet namens uw kind inloggen. U kunt wel een DigiD aanvragen voor uw kind. Voor het aanvragen van een DigiD bestaat geen minimumleeftijd. Als uw kind in de Gemeentelijke Basis Administratie staat ingeschreven, kan er een DigiD aangevraagd worden. Zodra uw kind een DigiD heeft, kunt u samen met uw kind een eigen MijnMeander-account aanmaken. Een machtiging is niet mogelijk.

U kunt uw naam alleen aanpassen bij de centrale informatiebalie in het ziekenhuis.

Waarschijnlijk gaat het hier om de sms die door DigiD wordt verstuurd bij het inloggen. Deze sms wordt niet verstuurd naar het nummer dat bij Meander bekend is, maar naar het nummer dat bij DigiD bekend is. Via  www.digid.nl kunt u dit 06-nummer aanpassen.

Door de vele fusies (samengaan) van zorgverzekeraars heten deze soms anders dan bij u bekend is. Kijk op uw zorgpas bij ‘7 Identification number of the institution’. Hier vindt u het nummer en de naam van uw zorgverzekeraar of de organisatie waar uw zorgverzekeraar onder valt. Klik deze vervolgens aan in de uitklaplijst. Uw polisnummer vindt u bij ‘8 Identification number of the card’.

U kunt uw aanspreeknaam niet zelf aanpassen. Bij een volgend bezoek aan Meander kunt u bij de centrale informatiebalie uw wijzigingen doorgeven.

Vaak is uw apotheek, tandarts of huisarts te vinden onder een andere naam. Op internet kunt u meestal de juiste naam vinden. Lukt dat niet, dan horen wij graag wat uw praktijk of zorgverlener is. Wij zullen deze opnemen in het systeem en bij uw gegevens plaatsen. U kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier. U kunt ook bij uw volgende bezoek aan het ziekenhuis naar de centrale informatiebalie om uw zorgverlener door te geven.