Veelgestelde vragen over bekijken, verzetten en afzeggen van afspraken

Terug

  • Schrijf vooraf uw vragen op. U heeft recht op goede informatie. Er zijn 3 goede vragen die kunnen helpen om die goede informatie te krijgen. Kijk voor meer informatie op www.3goedevragen.nl.
  • Vraag zo nodig om uitleg van medische termen die u niet goed begrijpt. Vraag ook waar u terecht kunt als u na het gesprek nog vragen heeft.
  • Neem iemand mee naar het gesprek. Samen neem je meer informatie op dan alleen.


Het is nog niet op alle poliklinieken van Meander mogelijk om een afspraak te verzetten via MijnMeander. Het verschilt ook per afspraak of dit mogelijk is. Dit heeft vaak organisatorische redenen. Online uw afspraak afzeggen is op de meeste poliklinieken wel mogelijk. Als u uw afspraak niet online kunt verzetten, kunt u de afspraak afzeggen en daarna de polikliniek bellen voor een nieuwe afspraak.


Uw afspraken op de polikliniek kunt u via MijnMeander of via de MijnMeander app afzeggen. Soms kunt u ook op die manier uw afspraak verzetten. U klikt dan op de afspraak om de afspraakdetails te bekijken. Gebruik vervolgens de verzetten- of afzeggen-knop onderaan de pagina.


Kunt u niet naar uw afspraak komen? Dan is het belangrijk dat u minimaal 24 uur van tevoren uw afspraak afzegt. Voor het wegblijven zonder af te zeggen moeten wij kosten in rekening brengen, het wegblijftarief.


Dit kan alleen als uw kind een eigen DigiD heeft. Voor het aanvragen van een DigiD bestaat geen minimumleeftijd. Als uw kind in de Gemeentelijke Basis Administratie staat ingeschreven, kan er een DigiD aangevraagd worden. Daarmee kunt u met het kind een eigen MijnMeander-account aanmaken. Machtigingen zijn niet mogelijk.


Voor het inloggen in MijnMeander heeft uw kind een DigiD nodig. Voor het aanvragen van een DigiD bestaat geen minimumleeftijd. Als uw kind in de Gemeentelijke Basis Administratie staat ingeschreven, kan er een DigiD aangevraagd worden. Daarmee kunt u voor uw kind een eigen MijnMeander-account aanmaken. Machtigingen zijn niet mogelijk.

Op verschillende poliklinieken is het mogelijk om online een afspraak te maken. Uw huisarts geeft u dan informatie over uw verwijzing. Hierop kunt u terugvinden of u de afspraak online kunt maken of niet. Online een afspraak maken kan alleen via MijnMeander en niet via de MijnMeander app.

De meeste afspraken op de polikliniek en afspraken bij Radiologie staan in het overzicht. Heeft u een afspraak met de fysiotherapeut, ergotherapeut, maatschappelijk werker, logopedist, diƫtist, medisch psycholoog of geestelijk verzorger? Dan staat uw afspraak niet in het overzicht. Deze zorgverleners werken namelijk met een ander afsprakensysteem. Ook worden (dag)opnames en sommige bijzondere afspraken niet getoond. Als u wilt weten waarom een afspraak niet zichtbaar is, kunnen wij dat voor u uitzoeken. U kunt aan ons doorgeven om welke afspraak het gaat. Gebruik hiervoor het contactformulier.