Letselschade

Een medische ingreep kan onbedoelde gevolgen voor u hebben gehad. Er kan iets fout gegaan zijn. U kunt Meander hiervoor aansprakelijk stellen.

Terug

Wij adviseren u om eerst een gesprek te hebben met de betrokken zorgverlener om te bespreken of sprake is van een complicatie of een fout met onbedoelde schade. U kunt hiervoor een afspraak maken bij de betreffende afdeling.

Letselschade is schade aan het lichaam die voor klachten zorgt. Als u van mening bent dat u (of uw naaste) tijdens een behandeling of verblijf in ons ziekenhuis letselschade heeft geleden, kunt u Meander hiervoor aansprakelijk stellen.

Heeft u schade aan uw spullen? Lees dan onze pagina over materiƫle schade.

Wilt u het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor letselschade, dan kunt u een brief sturen naar:

Meander Medische Centrum
t.a.v. Bestuurszaken
Postbus 1502
3800 BM Amersfoort

Geef in uw brief het volgende aan:

  • Uw naam, voorletter(s) en geboortedatum.
  • Indien bekend uw patiĆ«ntnummer.
  • Uw volledige postadres, telefoonnummer en e-mailadres.
  • Wat er is gebeurd.
  • Wanneer dit is gebeurd en bij voorkeur bij welke zorgverlener(s).
  • Welke schade u tot nu toe heeft geleden.
  • Welke schade u nog verwacht in de toekomst.
  • Wat volgens u de oorzaak van de schade is.

Als u voor of namens uw naaste het ziekenhuis aansprakelijk wilt stellen, dan ontvangen wij ook graag de contactgegevens waarop wij u kunnen bereiken.

U ontvangt op korte termijn een ontvangstbevestiging met uitleg over het vervolg. Voor behandeling van uw schadeclaim vragen wij u te zijner tijd een medische machtiging te ondertekenen. Dit is nodig om de benodigde medische gegevens op te vragen.

De claimbehandelaar van het ziekenhuis en/of de aansprakelijkheidsverzekeraar van het ziekenhuis, MediRisk, onderzoeken uw medische claim. Daarna krijgt u de uitspraak over aansprakelijkheid van het ziekenhuis voor de schade.

Wij wijzen u erop dat u zo nodig een gekwalificeerde belangenbehartiger kunt inschakelen. Bijvoorbeeld uw rechtsbijstandsverzekeraar. Zo bent u verzekerd van professionele ondersteuning.

Als er iets fout is gegaan en u wilt hierover een klacht indienen, kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris.